تولید فولاد خام ایران بر سکوی دهم جهان ایستاد.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی فولادنیوز،  انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: تولید فولاد خام ایران طی آوریل ۲۰۲۳ میلادی رشد ۵.۹ درصدی و تولید جهانی این محصول افت ۲.۴ درصدی را به ثبت رساند.

انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: ایران توانست طی آوریل سال جاری میلادی ۳ میلیون و ۱۰۰هزار تن فولاد خام تولید کند که حاکی از رشد ۵.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. ایران با این میزان تولید همچنان بر سکوی دهم تولید جهانی این محصول قرار دارد.

این در حالی است که میزان تولید فولاد ایران از ابتدای ژانویه تا پایان آوریل ۲۰۲۳ میلادی با رشد ۰.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی به ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسید.

افت ۲.۴ درصدی تولید جهانی طی آوریل ۲۰۲۳

همچنین ۶۳ فولادساز بزرگ جهان طی آوریل ۲۰۲۳میلادی ۱۶۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که این میزان تولید افت ۲.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی نشان می دهد.

این فولادسازان طی۴ ماهه نخست سال جاری میلادی ۶۲۲ میلیون و ۷۰۰هزار تن فولاد تولید کردند که حاکی از افت ۰.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی است.

همچنین طی ۴ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی، چین با تولید ۳۵۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد خام همچنان پیشتاز تولید این محصول در جهان به ثبت رسید. پس از آن، هند با تولید ۴۳ میلیون و ۹۰۰هزار تن، ژاپن با تولید ۲۸ میلیون و ۹۰۰هزار تن و ایالات متحده آمریکا با تولید ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزا تن فولاد خام توانستند به ترتیب در جایگاه های دوم تا پنجم قرار گیرند.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۹